Strona główna|o Kancelarii|Kariera|Odszkodowania za loty|Kontakt
Eng | De | Esp
Usługi prawne dla firm
"corporate law"
Kompleksowa obsługa prawna
osób fizycznych
Kto wchodzi w skład
kadry naszej kancelarii
Jak się z nami
skontaktować
W jakich dziedzinach
osiągamy największe sukcesy

Odszkodowania za loty / nieudane wakacje

Oferujemy pomoc prawną w przypadku odszkodowań za przelot, niezgodność oferty biur podróży. Kontakt z kancelarią.

Ostatnimi czasy podróżowanie samolotem stało się bardzo popularne. Szybkość przelotu, atrakcyjne ceny biletów oraz bardzo bogata oferta przewoźników lotniczych sprawiły, że coraz częściej korzystniejszą alternatywą dla samochodu lub kolei jest samolot.

Niestety, wybierając tego typu środek transportu możemy spotkać różne niedogodności i nie oznacza to, że zawsze musimy zaakceptować przeciwności losu. Sprzedaż biletów lotniczych to nic innego jak rodzaj umowy, na podstawie której linie lotnicze zobowiązują się dostarczyć pasażera w odpowiedni i bezpieczny sposób do miejsca docelowego. Prawa wynikające ze wspomnianej transakcji regulują przepisy unijne i prawo międzynarodowe.

Nasza Kancelaria oferuje pełną pomoc i obsługę prawną w przypadkach:
  • lotów w obrębie UE obsługiwanych przez linie lotnicze z UE lub krajów spoza UE,
  • lotów z krajów spoza UE do UE obsługiwanych przez linie lotnicze z UE,
  • lotów z UE do krajów spoza UE obsługiwanych przez linie lotnicze z UE lub z krajów spoza UE.
Przykładowe wydarzenia, przy których mają zastosowanie prawa pasażerów:
  • odmowa wstępu na pokład – prawo do: odszkodowania nawet do 600 euro, zwrotu kosztów, zmiany planu podróży lub zmiany rezerwacji oraz uzyskania pomocy
  • odwołanie lotu – prawo do: odszkodowania nawet do 600 euro, zwrotu kosztów, zmiany planu podróży lub zmiany rezerwacji oraz uzyskania pomocy,
  • opóźnienie lotu względem planowanego czasu odlotu – prawo do: pomocy, zwrotu kosztów i do lotu powrotnego,
  • dotarcie do miejsca docelowego z ponad 3 godzinnym opóźnieniem – prawo do: odszkodowania nawet do 600 euro,
  • umieszczenie w klasie niższej niż wskazana na bilecie – prawo do: uzyskania częściowego zwrotu kosztów biletu,
  • utrata, uszkodzenie lub opóźnienie bagażu – prawo do: odszkodowania nawet do 1220 euro,
  • szkody osobowe (śmierć lub obrażenia ciała) - prawo do: odszkodowania i zadośćuczynienia.

Aktualne orzecznictwo

Wyrok
Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie
z dnia 20 kwietnia 2017 r.
VII SA/Wa 835/16
Wypłata rekompensaty przez przewoźnika lotniczego. Możliwość złożenia skargi przez pasażera opóźnionego lotu.

Wyrok
Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie
z dnia 23 października 2012 r.
I OSK 1183/11
Odmowa przyjęcia na pokład samolotu (tzw. overbooking).

Wyrok
Sądu Najwyższego
z dnia 24 lutego 2016 r.
I CNP 7/15
Dochodzenie odszkodowania w związku z poniesionymi kosztami wynikającymi ze zmian czasu lotu.

Wyrok
Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie
z dnia 24 stycznia 2012 r.
VII SA/Wa 1981/11
Dochodzenie odszkodowania w związku z poniesionymi kosztami wynikającymi ze zmian czasu lotu.


Niezgodność oferty biura podróży

Podróżujemy coraz częściej, a co za tym idzie jesteśmy coraz bardziej narażeni na niezgodność oferty przedstawionej w biurze podróży z rzeczywistością. Niedogodności, które zastaniemy na miejscu mogą znacząco uprzykrzyć wymarzony odpoczynek. Na szczęście, nieuczciwość ze strony biur podróży może zostać ukarana i możemy zdobyć odszkodowanie. Każdy z nas oczekuje, iż za zapłaconą kwotę otrzymamy konkretną usługę, wybraną ze względu na nasze potrzeby i upodobania.

Przykładowe niezgodności z umową, przy których nasza Kancelaria oferuje pełną pomoc i obsługę prawną:
  • różnica w odniesieniu do zarezerwowanego obiektu,
  • różnica w sposobie zakwaterowania w zarezerwowanym hotelu,
  • różnica w rodzaju pokoi,
  • wady w wyposażeniu pokoju,
  • awaria urządzeń zasilających,
  • naganna obsługa,
  • niedogodności np. hałas, czy przykre zapachy,
  • brak potwierdzonych czynników uzdrowiskowych,
  • brak wyżywienia,
  • zepsute, nie nadające się do spożycia posiłki,
  • brak opcji potwierdzonych przez ofertę np. brak basenu, brak kortu tenisowego, brak opieki nad dziećmi etc.
  • niedogodności związane z transportem np. wady wyposażenia, zamiana środka transportu, Brak transferu z lotniska etc.

Trochę prawa

Wyrok
Sądu Rejonowego dla Warszawy-Śródmieścia w Warszawie
z dnia 16 kwietnia 2014 r.
I C 3058/13

Wyrok
Sądu Rejonowego w Kielcach
z dnia 18 lutego 2016 r.
VIII C 1278/14

Wyrok
Sądu Rejonowego dla Warszawy-Śródmieścia w Warszawie
z dnia 18 kwietnia 2014 r.
I C 1274/12

Nasz serwis używa plików cookies w celach statystycznych oraz dla poprawy komfortu użytkowania strony zgodnie z polityką prywatności. Ok, ukryj komunikat